טופס 1040 –מס ההכנסה האמריקאי מחפש אותך

רשויות המס האמריקאיות פועלות באופן ייחודי לעומת רשויות מקבילות בארצות אחרות בעולם – הן דורשות דיווחי מס לא רק מהתושבים החיים בגבולות ארצות הברית, אלא גם מכל אזרח אמריקאי או מחזיק גרין קארד שבפועל חי מחוץ לשטח המדינה. לכן, חובה גם עליהם להגיש מדי שנה לרשויות המס טופס 1040, או בשמו המלא באנגלית U.S. Individual Income Tax Return, שמפרט על ההכנסות שלהם בשנה האזרחית החולפת.

מאיזה גובה הכנסות חייבים להגיש טופס 1040?

החובה להגיש טופס 1040 מושפעת משלושה קריטריונים: סטטוס משפחתי, גיל של המגיש בסוף השנה האזרחית וגובה ההכנסה השנתית המצטברת. להלן פירוט מי מחויב להגיש את הדוח, נכון לשנת 2019:

סטטוס משפחתי הכנסה מצטברת שנתית מעל גיל בסוף השנה האזרחית
רווק 12,200 $ פחות מ-65
רווק 13,850 $ 65 ומעלה
נשואים ומגישים יחד 24,400 $ שני הצדדים מתחת לגיל 65
נשואים ומגישים יחד 25,700 $ אחד הצדדים בן 65 ומעלה
נשואים ומגישים יחד 27,000 $ שני הצדדים בני 65 ומעלה
ראש משק בית 18,350 $ פחות מ-65
ראש משק בית 20,000 $ 65 ומעלה
אלמן בעל ילד נתמך
לשנתיים לאחר ההתאלמנות)
24,400 $ פחות מ-65
אלמן בעל ילד נתמך
(לשנתיים לאחר ההתאלמנות)
25,700 $ 65 ומעלה
עצמאי
עוסק פטור או מורשה
400 $ כל גיל

* במידה ויש הכנסות פסיביות כגון: שכירות, ריביות ו\או רווחי הון יש ליצור קשר עם משרדנו.
* אדם בעל לקות ראיה (עיוורון) מקבל תוספת של 1,650 $ לרף ההכנסה הקובעת.

מה כולל טופס 1040?

הטופס מחולק לשני חלקים:

א. בחלק הראשון מדווחים על כלל ההכנסות של האזרח האמריקאי או מחזיק הגרין קארד. הוא כולל פירוט על שכר מעבודה, עסק, שכירות, תמלוגים, פנסיה, ביטוח לאומי ועוד.

ב. החלק השני מפרט על ישויות נפרדות לצורכי מס שנמצאות בידיו של המגיש, לדוגמה בעלות או שותפות על חברה זרה שיושבת מחוץ לגבולות ארצות הברית.

מתי צריך להגיש את טופס 1040?

על כל מי שחלה עליו חובת ההגשה יש להגיש את הדוח על השנה האזרחית הקודמת ב-15 באפריל, למעט אם התאריך נופל על חג או על יום חופש.

אזרחי ארצות הברית שגרים במדינות זרות מקבלים אורכה של חודשיים במועד ההגשה באופן אוטומטי, כלומר עד ה-15 ביוני, בתנאי שיצרפו בדו"ח שלהם הצהרה על מקום מגוריהם. בתנאים ובמקרים מסוימים ניתן להגיש בקשה ולקבל אורכה של עד חצי שנה נוספת, כלומר המועד המאוחר ביותר להגשת הדוח הוא ה-15 בדצמבר.

טופס 1040

מדוע מומלץ להיעזר ברואה חשבון אמריקאי?    

לרואה חשבון אמריקאי מוסמך (CPA) יש את כל הידע המקצועי והכלים הנדרשים על מנת להגיש את טופס ה 1040 בצורה היעילה, המדויקת והחסכונית ביותר עבור המגיש.

הרו"ח יכול בתנאים מסוימים להשיג זיכויים והקלות מס החוסכים כסף רב. לדוגמה, ניתן לקבל זיכוי בגין מס זר ששולם או זיכוי בגין הוצאות על ילדים ונתמכים. מדובר בחיסכון שיכול להגיע לרמה של עד כמה אלפי דולרים בשנה.

במקביל, הרו"ח עשוי לחסוך מכם הסתבכות לא נעימה עם רשויות המס בארצות הברית. מס ההכנסה האמריקאי (ה IRS) ידוע כקפדן מאוד והוא מעניש על איחור הדיווח ועל דיווחים שאינם מדויקים. לדוגמה, על כל חודש איחור או חלקו יאלץ המגיש לשלם קנס של 5% מגובה החוב, והקנס עלול לתפוח לגודל של עד 25%. בנוסף, מגיש שהדוח שלו כולל פרטים שאינם נכונים חשוף לקבל קנס בגובה 20% מהחוב למס הכנסה. במקרים חמורים יותר יוטלו סנקציות כמו ביטול הדרכון האמריקאי ואף העמדה לדין.

בשורה התחתונה, רואה חשבון אמריקאי מוסמך יכול בקלות להתריע על שגיאות ואיחורים בהגשת טופס 1040 (טופס 1040 לדוגמא), כמו כן לעזור לכם להשיג זיכויי מס שימושיים שיקלו לכם על הכיס.

נשמח לעמוד לשירותך בכל שאלה. ניתן למלא פרטים או להתקשר 03-696-5060

    אולי יעניין אותך לקרוא על:

    נדל

    משקיע נדל"ן בארה"ב

    לקריאה »
    רואה חשבון לרילוקיישן בארה

    רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב – כל מה שצריך לדעת

    לקריאה »
    יועץ מס אמריקאי

    יועץ מס אמריקאי או רואה חשבון אמריקאי, במי לבחור כשזה מגיע ל IRS?

    לקריאה »