יועץ מס אמריקאי או רואה חשבון אמריקאי, במי לבחור כשזה מגיע ל IRS?

22.04.2022 | רו״ח (ארה״ב) אלון אהרונוף |

חובת הדיווח והגשת דו"חות לרשויות המס בארה"ב ה IRS, רלוונטית לאזרחים אמריקאים שאינם מתגוררים בארה"ב אך גם לישראלים אשר להם עסקים או השקעות בארה"ב, גרין קארד או ויזות מיוחדות. לרשות המס האמריקאית ה-IRS יש מערכת חוקים שונה ומורכבת מאוד ביחס למקבילה הישראלית וקשה מאוד להתנהל מולה ללא סיוע של רואה חשבון  (CPA) או לכל הפחות, יועץ מס (EA). על כן, הדרך היעילה והבטוחה ביותר לעמוד בקשר מול ה-IRS מבלי להסתבך ולהסתכן בעבירה פלילית וקנסות כבדים, היא להיעזר בשירותיו המקצועיים של רואה חשבון אמריקאי או יועץ מס אמריקאי מנוסה.

 

IRS

 

אז מה עדיף, רואה חשבון אמריקאי או יועץ מס אמריקאי?

לכל אדם הזקוק לייצוג מול ה IRS יש את הצרכים שלו וכאן נכנסים לתמונה 3 פרמטרים שצריך לבחון ולהבין בטרם בוחרים את איש המקצוע במתאים לצרכים ולמטרות שלך.

פרמטרים רואה חשבון אמריקאי (CPA) יועץ מס אמריקאי (EA)
רקע אקדמי תואר אקדמי
5-6 שנות לימוד
קורס הכשרה מקצועי של מספר חודשים
יכולת ניתוח והבנה של דוחות פיננסיים V X
היכרות עם מערך חוקי המס האמריקאיים והתקשורת מולם מעמיקה שטחית

 

היתרון הגדול בבחירה ברואה חשבון אמריקאי (Certified Public Accountant) במקום יועץ מס (Enrolled Agent), הוא לפני הכל היקף הידע. רואה חשבון אמריקאי לומד שנים רבות את תחום המיסוי האמריקאי על כל היבטיו, מעבר להגשת דו"חות ולכן בעצם מכיל את כל הידע של יועץ מס אמריקאי, אשר מוכשר לעניין חודשים ספורים ועוסק בתחום הצר של הגשת דו"חות בלבד. בנוסף, בהשוואה ליועץ מס אמריקאי, רואה חשבון אמריקאי מעניק ערך מוסף רב מיכולת ההבנה והניתוח של הדוחות הפיננסיים, דרך היכרות מעמיקה של החוקים ועד אופן התקשורת מול רשויות המס בארה"ב. כלומר, רואה חשבון אמריקאי מכיל את היקף הידע ותיאור העבודה של יועץ מס אמריקאי ומעניק הרבה מעבר לכך- ולכן, כאשר ניגשים להתמודד מול ה IRS הבחירה ברורה.

באילו תחומים רואה חשבון אמריקאי או יועץ מס אמריקאי יכולים לסייע?

רואה חשבון אמריקאי, וככלל גם יועץ מס, יכולים לסייע לכל לקוח פרטי או עסקי, בהתמודדות והתנהלות תקינה מול הרשויות וה-IRS בארה"ב במגוון תחומים דוגמת:

א. הגשת דו"ח מס הכנסה ליחידים
ב. פתיחת עסק בארצות הברית
ג. סיוע במס על השקעות נדל"ן
ד. הנפקת מספרי מס אמריקאים ליחידים ולחברות

יחד עם זאת, מבין כל התחומים הדורשים טיפול וייצוג מקצועי, ישנם מספר שירותים בהם יש יתרון מובהק לרואה חשבון אמריקאי:

א. ייעוץ ותכנון מס אמריקאי
ב. הנהלת חשבונות אמריקאית
ג. הגשת דו"ח מס הכנסה לחברות

יתרון זה נובע בעיקר בזכות הידע המעמיק והאקדמי, כושר הניתוח וההבנה של דוחות פיננסיים מורכבים וההיכרות עם החוק והתקנות האמריקאים.

 

יועץ מס אמריקאי

 

כמה נקודות שכדאי לדעת לפני שפונים לרואה חשבון אמריקאי

על מי חלה חובת דיווח מס הכנסה לרשויות בארצות הברית?

ה-IRS דורש דיווח בתדירות קבועה משתי קבוצות עיקריות:

א. אזרחים אמריקאים, אפילו אם בפועל הם אינם גרים בתחומי ארצות הברית , מחזיקי גרין קארד או בעלי ויזות מיוחדות לארה"ב
ב. רוב מי שמקיים פעילות עסקית או נדל"ן עם גוף על אדמת ארצות הברית, כולל אזרחים של מדינות זרות כמו ישראל. (להמשך קריאה על השקעת נדל״ן בארה״ב לחצו כאן)

מה קורה אם לא מדווחים למס ההכנסה האמריקאי?

אי דיווח לרשויות המס בארצות הברית מהווה עבירה על החוק. זו נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין שבגינה צפויים עונשים כבדים, החל מקנסות כספיים גבוהים שמצטברים על כל חודש איחור עד לתשלום החוב ולעתים אף עמידה לדין ועונש מאסר בפועל. במקביל, מס ההכנסה האמריקאי עשוי אף להטיל סנקציות נוספות על פי חומרת העבירה. אז בקיצור – אתם ממש לא רוצים להסתבך עם ה-IRS. (לרשימת הקנסות באתר IRS לחצו כאן)

בנקודה זו חשוב לציין שאם לא ביצעת דיווח בשנים עברו, ישנו כיום הליך של גילוי מרצון לאזרחים אמריקאים בלבד, המאפשר לדווח על שנים קודמות ולהתחיל בדיווח סדיר מעתה והלאה. זרים שאינם אזרחים אמריקאיים יכולים להגיש דו"חות אחורה, אך אין הליך מובנה.

זיכויי מס אמריקאים? יש דבר כזה.

ישנם מקרים בהם הינך זכאי לזיכוי מס, לדוגמה עבור ילדים או לימודים אקדמאיים. בתנאים מסוימים אפשר אף לדרוש קבלה של קצבת ביטוח לאומי מארצות הברית. ללא סיוע מקצועי של רואה חשבון אמריקאי (CPA) הגשת הדו"ח בכוחות עצמך או דרך גורם לא מקצועי, עלולה להוביל לאובדן של החזרי המס שיכולים להגיע אף לסכום של 1,000 דולר ויותר.

לסיכום, כאשר יש צורך בייצוג ותקשורת מול רשויות המס בארצות הברית, ובעיקר מול ה IRS, רואה חשבון אמריקאי הוא בחירה עדיפה על פני יועץ מס אמריקאי בזכות הידע הנרחב שלו בחוק, הניסיון המצטבר העשיר והיכולת שלו לחסוך הסתבכות לא נעימה במקרה של טעות או אי דיווח מצידך.

הצוות המקצועי של משרד רואי החשבון אהרונוף ישמח לייעץ לך ולייצג אותך מול ה-IRS.

נשמח לעמוד לשירותך בכל שאלה. ניתן למלא פרטים או להתקשר 03-696-5060

    אולי יעניין אותך לקרוא על:

    נדל

    משקיע נדל"ן בארה"ב

    לקריאה »
    רואה חשבון לרילוקיישן בארה

    רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב – כל מה שצריך לדעת

    לקריאה »
    טופס 1040

    טופס 1040 –מס ההכנסה האמריקאי מחפש אותך

    לקריאה »