רואה חשבון לרילוקיישן בארה"ב – כל מה שצריך לדעת

07.06.2022 | רו״ח (ארה״ב) אלון אהרונוף |

עבור ישראלים רבים קורצת האפשרות לעבור לעבוד בארצות הברית, או בלשון העם "לעשות רילוקיישן", כקרש קפיצה לרמת חיים גבוהה יותר. בשנים האחרונות מגמה זו רק הולכת ומתחזקת לאור צמיחת תחום ההיי-טק בישראל. אבל חשוב לזכור שמדובר במהלך גדול, שיש להתכונן אליו בצורה יסודית. אחד הדברים שמומלץ בחום לטפל בהם מבעוד מועד הוא סוגיית מיסוי ההכנסה בחו"ל. לכן, כדי שהמעבר יהיה חלק ככל הניתן וכדי להימנע משגיאות בדיווחי המס מול ה-IRS בארצות הברית, רצוי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לרילוקיישן.

על מי חלה חובת דיווחי מס ברילוקיישן?

על פי החוק, עובד שעשה רילוקיישן ושהה פיזית בגבולות ארצות הברית צריך ברוב המקרים לדווח לרשויות המס במדינה. סוג הדיווח ותוכנו נקבע על פי סוג הוויזה שבידי העובד. על מנת להבין בדיוק את סוג הדיווח הנדרש והיקפו, אנו ממליצים לפנות אלינו לייעוץ.

בהתאם לסוג הויזה, ישנם דיווחים הדורשים דיווח על ההכנסות המקומיות בלבד, או לחילופין על ההכנסות הכלל עולמיות (כולל ארה"ב)  ואפילו קיים לעיתים צורך בדיווח על נכסים פיננסיים מחוץ לארה"ב. כלומר, בהתאם לסוג הויזה יתכן והעובד ידרש לדיווחי מס ל-IRS ולכלול פירוט של כל ההכנסות הבינלאומיות, כולל הכנסות מישראל כמו הכנסה משכר דירה, מפיצויים של מעסיק, דיווידנדים, קרנות וכ'ו. במקביל, על משלם המס לצרף הצהרת הון במקרה וברשותו תיקי השקעות, חשבונות בנק, פנסיות וכ'ו.

רילוקיישן לארה"ב

 

התרומה הגדולה של ייעוץ מס לרילוקיישן

על פי סוג הויזה שברשותכם, יכול להיות שתידרשו לדווח ל-IRS על חשבונות זרים שנמצאים ברשותו. אי-דיווח או דיווח שגוי עלולים ליצור בעיות שיובילו לקבלת קנסות בגובה משמעותי. רואה חשבון ברילוקיישן יכול להכווין אתכם אילו נתונים יש לאסוף ומה הם המסמכים הרלוונטיים טרם המעבר לארצות הברית, זאת על מנת להימנע מעיכובים בדיווח, קנסות ואי-נעימויות אחרות מול ה-IRS.

כבר כאשר האפשרות לעבור לארצות הברית הופכת לממשית, מומלץ בחום לפנות לרואה חשבון לרילוקיישן כדי לערוך שיחת ייעוץ. תהליך הייעוץ מורכב מהשלבים הבאים:

א. סקירה כללית של שיטת המס האמריקאי.
ב. מה מומלץ לעשות בארץ לפני הרילוקיישן.
ג. מה מומלץ לעשות בארצות הברית במהלך השהות בה, בדגש על השנה הראשונה ובשנה האחרונה.
ד. מה מומלץ לעשות אחרי החזרה לישראל.

במסגרת פגישת הייעוץ, רואה החשבון לרילוקיישן יעבור על הנתונים הרלוונטיים וידריך כיצד להתנהל בצורה הטובה ביותר. לדוגמה, סוג הויזה לארצות הברית משפיע רבות על דיווח המס ל-IRS. דין שכיר בחברה אמריקאית שונה בתכלית מזה של משקיע בנדל"ן או ויזת סטודנט. סוגיות נוספות בהן פגישת הייעוץ תעסוק הן השאלה האם לפדות כספי פיצויים או קרנות, שכן כספים אלה מחויבים בדיווח לצרכי מס בארצות הברית – במקרים מסוימים; ואילו טפסים יש להגיש ל-IRS.

רואה חשבון לרילוקיישן

 

רילוקיישן וחזרה לישראל

הרילוקיישן משפיע גם על ההתנהלות מול רשויות המס בישראל. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על המעמד של האזרח בעיני מס הכנסה כמו האם נותקה התושבות מהארץ ופרמטרים נוספים שנבדקים. רואה חשבון לרילוקיישן יכול בקלות לחבר לקוח שמתכנן חזרה לארץ אל רואה חשבון ישראלי שיסייע לו בתהליך.

נדגיש כי ההתנהלות והדיווח מול ה-IRS חייבת להיות מדויקת מאחר ומס ההכנסה האמריקאי ידוע כקפדן מאוד ומעניש על עיכובים בדיווח, על צבירת חובות מס ועל דיווחים שגויים. הענישה נעה בין קנסות שהולכים ותופחים ככל שהחוב גדל לבין הטלת סנקציות על החייבים במס והעמדתם לדין פלילי.

כאמור, ישנה יותר מויזה אחת לארצות הברית ולכל אחת יש חוקים משלה, מועדי דיווח קבועים לאורך שנת המס וטפסים ספציפיים שחייבים למלא בצורה מדוקדקת. זו איננה משימה שכדאי לחסרי ניסיון בתחום להתמודד עמה לבד, גם אם אתם מחשיבים עצמכם כאוטודידקטים דגולים. נגלה לכם סוד קטן: אפילו אזרחים אמריקאים מן המניין מתקשים לפעמים עם הדיווח ל-IRS ולכן גם הם פונים לעתים לקבלת סיוע מרואי חשבון מקומיים.

רואי החשבון של אהרונוף, משרד רואי חשבון המתמחה בייעוץ מס אמריקאי על כל היבטיו, מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ אישית כדי שהרילוקיישן לארצות הברית יעבור בצורה החלקה ביותר מבחינת מיסוי. הצוות המקצועי של המשרד יודע להפנות את לקוחותיו אל כל הגורמים הרלוונטיים לנושא, גם בארץ וגם בחו"ל.

 

נשמח לעמוד לשירותך בכל שאלה. ניתן למלא פרטים או להתקשר 03-696-5060

    אולי יעניין אותך לקרוא על:

    נדל

    משקיע נדל"ן בארה"ב

    לקריאה »
    טופס 1040

    טופס 1040 –מס ההכנסה האמריקאי מחפש אותך

    לקריאה »
    יועץ מס אמריקאי

    יועץ מס אמריקאי או רואה חשבון אמריקאי, במי לבחור כשזה מגיע ל IRS?

    לקריאה »